Léto se blíží a my ženy chceme mít skvělou postavu do plavek a muži 6 buchet na břiše. Teď už jen se o to pokusit, jenže čím začít? Mám cvičit? Nebo držet dietu? Nebo obojí? Je to těžké, a ne každému to vyhovuje proto si musíte vybrat co vám vyhovuje nejvíc, ukáži vám pár možností, jak to také jde.

30denní výzva

Myslím, že o tomhle jsme už všichni slyšeli ba ne jestli i nezkoušeli. Mnoho lidí že je to hloupost vypracovat si za 30 dní například ukázkový zadeček, jiní zase tvrdí že 30denní výzvu podstoupili a výsledky jsou velmi viditelné. Pokud máte rádi výzvy tahle je pro vás jako určená!

Krabičková dieta

Jídlo dělá hrozně moc, určitě pokud chcete zhubnout tak byste se neměli cpát přesmaženými brambůrky, čokoládu sníst na posezení a jíst rychlovky z fastfoodu. Krabičková dieta spočívá v tom, že jíte pravidelně pětkrát denně určité porce. Krabičkovou dietu si můžete také objednat za dovoz, je hodně firem, které mají tuhle možnost ve své nabídce, nebo si můžete jídlo připravovat sami doma. Jak si sestavit ideální jídelníček? Nejdříve si stanovte průměrný denní kalorický příjem, který by měl odrážet vaši aktuální hmotnost, tělesné proporce, ale i denní režim, zaměstnání, pohybové aktivity, resp. energetický výdej. Jakmile budete znát kalorickou hodnotu kterou by měly vaše krabičky obsahovat můžete se vydat na nákup budou se vám lépe shánět potraviny, určitě platí vařit si z toho co máte rádi a potraviny s obsahem vitamínů, vlákniny a minerálů. Krabičková dieta by měla obsahovat sacharidy jako je rýže, brambory, obiloviny, celozrnné těstoviny, určitě by se zde měly objevit bílkoviny v podobě masa a mléčných výrobků, zdravé tuky (například ořechy a semínka jsou výborný zdroj zdravých tuků) a především hodně zeleniny a ovoce. Existuje také mnoho knih kde vám ještě poradí a určitě bude přiložených pár skvělých receptů.
Přikládám také vzorový jídelníček, jak to také může vypadat.

  • 1. krabička – snídaně: celozrnný chléb, sýr a plátek šunky
  • 2. krabička – svačinka: květáková miska zasypaná slunečnicovým semínkem
  • 3. krabička – oběd: krůtí špíz se zeleninou
  • 4. krabička – odpolední svačina: mrkvový salát s jablky
  • 5. krabička – večeře: kuskus s grilovanou zeleninou

Cvičení

Obyčejné cvičení dělá hodně, ale musí se to dělat správně! Existují cviky na posílení svalů a zhubnutí tuků, my se podíváme na různé cviky z obou dvou odvětví. Důležitá je určitě pravidelnost, je dobré cvičit alespoň 3-4 týdně zhruba 45 minut denně. Mezi jedny z nejoblíbenějších a nejznámějších hubnoucích triků patří cviky vytrvalostní kam určitě patří běh, jízda na bruslích, plavání nebo například i Nordic walking (chůze s holemi). Díky vysokému tepu se lépe a efektivněji spalují tuky. Pokud máte problémy s určitými partiemi jako jsou boky, hýždě nebo stehna je dobré k vytrvalostním cvikům přidat ještě cviky cílené, kterým je dobré věnovat alespoň 20 minut.

Cviky na břicho jako sedy lehy, zkracovačky, prkno nebo přítahy kolen vám pomohou zpevnit nejen břišní svalstvo, ale zhubnout i přebytečné tuky. Určitě je důležité nezapomínat na počet opakování a počet sérií a samozřejmě cvičit několikrát týdně. Vyberte si cviky, co vám budou vyhovovat nejvíce a šup na to! 😊

Cviky na boky nejsou jen tak, aby šel vidět efekt nejlepší je kombinovat cílené cviky s jinými například s běháním, plaváním, rychlou chůzí, aerobikem a dalšími. Cvičení na boky určitě není jednoduché, a proto je potřeba ho dodržovat a cvičit pořádně. Ve videu uvidíte nejúčinnější cviky na boky.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=SHNqdAvx3zg

Cviky na zadek a stehna jsou sice náročnější a pro jejich větší efektivitu je nejlepší upravit i jídelníček, ale uvidíte výsledky půjdou brzo znát! Na cviky se budete moct opět podívat v přiloženém videu. Tyhle cviky můžete provádět v pohodlí domova a nepotřebujete k tomu žádné fitness pomůcky.

https://www.youtube.com/watch?v=hiwX23PnNNk

https://www.youtube.com/watch?v=iiKzgRdewQg

Úprava jídelníčku

Nejste cvičící typ? Tak tohle je asi vaše jediná možnost. Můžete si to upravit podle svého, ale pokud nevíte, jak na to je nejlepší zajít si k nutričnímu terapeutovi, který vám podle vaší váhy navrhne a upraví jídelníček, aby pro vás byl ideální. Ze začátku to může být těžké, pokud jste zvyklí jíst často nebo větší porce, ale po určité době to bude určitě lepší. Existuje mnoho knih se zdravými recepty, nakonec vás to bude i bavit, jelikož se budete učit nové recepty a poznávat nové chutě.

Teď už je jen na vás jestli si něco vyberete a budete na sobě makat!